Magische tempels en fotoshoot - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu Magische tempels en fotoshoot - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu

Magische tempels en fotoshoot

Blijf op de hoogte en volg Bart en Yana

21 Juli 2017 | Indonesië, Jogjakarta

Java, het kloppende hart van Indonesië. We worden verleidt met een Aziatische glimlach in het culturele Yogjakarta. Deze stad bruist van kunstvormen en tradities. Duizenden studenten wemelen door de stad om samen muziek te maken, te eten (op de grond) en historische verhalen door te vertellen.

Zelf zijn we ook een toeristische attractie. Bart is een reus en ik ben hier een beroemdheid met mijn lange haren en sproetjes. Wildvreemde willen op de foto en beloven plechtig dat we een ere-plekje op hun nachtkastje verdienen.

We huren een scooter aan de kant van de weg vanuit een minivan en beloven via de telefoon (aan een familielid die wél Engels spreekt) dat we hem netjes weer terugbrengen. Na wat schietgebedjes springen we op de scooter en verlaten het hectische, drukke verkeer in de stad en wanen we ons tussen rijstvelden en groene natuur.

We bezoeken het grootste boedistische heiligdom ter wereld en ervaren de magie die rondom Borobodur hangt. Ook de honderden tempels in Prumbanan vertellen elk een verhaal over de goden en godinnen die worden begeert.

Wanneer we onderweg 'even' een pitstop maken, worden we ontvangen door alle werknemers van de Indonesische birthcontrol kliniek. De lokale politie wordt opgetrommeld om ook op de foto te gaan met de Westerlingen. Na de fotoshoot en de rondleiding mogen we niet weg voordat we samen met de familie een Indonesische rijsttafel opgegeten hebben.

Het warme welkom van de Indonesische bevolking was onbeschrijflijk. We vervolgen onze reis naar het buureiland Bali.

• 21 Juli 2017 - 07:01

Rita:

Hoi Pelgrims!
    Wat een mooi eerste verhaal, ik hoop dat er nog velen volgen.
    Jullie zijn vast helemaal zen, na dit pad der verlichting ;)
    Heb die foto van jou bij de Stoepa's gezien, die echt zo mooi.
    X

• 21 Juli 2017 - 11:46

Laurie:

Wat bijzonder! Veilige reis naar Bali en Op naar t volgende verhaal! Veel plezier lieverds xxxxxx

• 21 Juli 2017 - 12:58

Eduard:

Birthcontroll.... ja? Hahaha. Dit lijkt me echt allemaal geweldig, die gastvrijheid en nieuwsgierigheid. Geniet er van, wij volgen het hier op de voet.

• 26 Juli 2017 - 16:41

Oma:

Fantastisch ,wat jullie allemaal doen en meemaken. Ben wel een beetje jaloers, maar geniet van de verslagen. Geniet er van !! kus, oma

• 28 Juli 2017 - 16:03

Opa:

Jullie maken wel een schitterende reis hoor.
    Leuk verslag.
    Geniet er van
    Opa

Bart en Yana

'Een blog?' Nee joh! Kost veel te veel tijd. Maar jij vind het toch ook leuk om te lezen wat iemand op vakantie heeft gedaan? Ja, dat is ook zo. Ohja en we hebben zelf een dagboek vol herinneringen, als we later oud en dement zijn kunnen we nog teruglezen ' Hoe die tempel ook alweer heet?'.

Actief sinds 27 Okt. 2015
Totaal aantal bezoekers 12009