Hurkwc's met een glimlach - Reisverslag uit Ban Nong Pradu Thao, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu Hurkwc's met een glimlach - Reisverslag uit Ban Nong Pradu Thao, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu

Hurkwc's met een glimlach

Blijf op de hoogte en volg Bart en Yana

06 November 2015 | Thailand, Ban Nong Pradu Thao

Inmiddels ben ik al een echte backpacker; vlechtjes in m'n haren, gehaakte armbandjes om, ik woon in een harembroek met olifanten en als een expert weet ik inmiddels alles snel in de backpack te vinden.

Thailand, Het land van de glimlach. En dat is zeker waar! Iedere Thai is zo aardig, je voelt je hier echt thuis. Een Thai zal in elke situatie glimlachen. Inmiddels ben ik al door heel wat Thaise 'uitgelachen' omdat ik verband om mijn been heb (toch maar even een bezoekje gepleegd aan het ziekenhuis met de schrammen van de scooter) maar ze bedoelen het dus juist allemaal erg goed.

We belanden op de Night market in Ayuttaya. Honderden kraampjes met voornamelijk eten, de hele stad lijkt hier bij elkaar te komen. Een geurexplosie van verschillend eten, ieder stentje maakt zijn eigen gerechtje. Zo lopen we langs gerookte vissenkoppen, liters witte soep die naar zweetvoeten ruiken, overheerlijke zoete gevulde 'ik noem ze maar even' oliebollen, groene pudding wat vis blijkt te zijn en nog zoveel meer!

Ohja enne als inmiddels 'professionele' backpacker in Thailand word ik steeds beter in de hurktoiletten en knijpdouches! 'Als je geluk hebt is er een wc pot anders moet je het echt op de Thaise manier doen.
Na een lange busreis moest ik natuurlijk weer plassen. Vol goede moed, met een glimlach op m'n gezicht stap ik de wc in van een koffie tentje. Ik kan je vertellen dat die glimlach snel verdween. Een vieze urine lucht en een hurkwc (lees; gat in grond) met resten van andermans uitwerpselen, een bak met water met daarin een plastic emmertje. Geen idee hoe ik in godsnaam deze wc moest gebruiken. Ohja en natuurlijk nergens wc papier te bekennen... Ik ga niet meer de deur uit zonder wc papier en het bakje gebruik ik om door te trekken. Volgens mij gebruikt de Thai z'n linkerhand om af te vegen(!) Nou.. Zo pro zal ik nooit worden!


  • 07 November 2015 - 01:46

    Rita:

    Hahaha...use your left hand, al is het maar voor 1 keer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Yana

'Een blog?' Nee joh! Kost veel te veel tijd. Maar jij vind het toch ook leuk om te lezen wat iemand op vakantie heeft gedaan? Ja, dat is ook zo. Ohja en we hebben zelf een dagboek vol herinneringen, als we later oud en dement zijn kunnen we nog teruglezen ' Hoe die tempel ook alweer heet?'.

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 12099

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 21 Augustus 2017

Indonesie Java Bali Lombok

18 Augustus 2016 - 26 Juli 2016

Backpacken Maleisië

27 Oktober 2015 - 31 December 2015

Backpacken Thailand

Landen bezocht: