Ot de olifant en 1000 haarspeldbochten - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu Ot de olifant en 1000 haarspeldbochten - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu

Ot de olifant en 1000 haarspeldbochten

Blijf op de hoogte en volg Bart en Yana

19 November 2015 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

Op een gammele bamboe gevlochten raft, inclusief niet Engels sprekende Thai varen we door de rivier tussen uitgestrekte bergen. Het enige geluid wat we horen is de bamboe die in het water raakt. Bij iedere zucht kijken we vredig om ons heen. Bart neemt roer over en ik blijf heerlijk in het zonnetje genieten van de bamboe rafting.

Thom's elephant camp is het oudste en eerste verblijf waar mensen niet op een zitje van een olifant rijden. We gaan naar Thom's camp en maken kennis met de reusachtige fascinerende beesten.
We maken kennis met Ot, een blije olifant die vooral van bananen houdt. Ot is 20 jaar en is de beste vriend van Tom, ze zijn samen opgegroeid. Op het kamp wemelt het er van de vrijwilligers die de olifanten verzorgen alsof het hun eigen kinderen zijn. Ot begroet ons door zijn mega grote slurf tussen ons in de manoeuvreren. Hupsakeee we gaan op de nek van de olifant zitten, wat een klim. Gelukkig helpt Ot ons een beetje;-) hobbel de bobbel lopen we richting het meer. Wauw wat een prachtig beest is Ot toch! We spelen in het water met Ot, hij blaast water in ons gezicht met z'n slurf en laat ons expres! vallen in het water. Wat was geweldige ervaring zeg!

De volgende dag maken we ons klaar om naar het zuiden van Thailand te gaan. We gaan met een bus via 1000 krokkelende haarspeldbochten met kotsende Chinezen op de achterbank waarnaar we een vliegtuig pakken en Bart de hele reis in een rare yoga houding heeft moeten overleven om weer een bus te pakken om zo de Ferry te halen om ons naar het beloofde paradijs te brengen!

• 19 November 2015 - 16:34

Rita:

Ik ben nu al verliefd op Ot ;)

Bart en Yana

'Een blog?' Nee joh! Kost veel te veel tijd. Maar jij vind het toch ook leuk om te lezen wat iemand op vakantie heeft gedaan? Ja, dat is ook zo. Ohja en we hebben zelf een dagboek vol herinneringen, als we later oud en dement zijn kunnen we nog teruglezen ' Hoe die tempel ook alweer heet?'.

Actief sinds 27 Okt. 2015
Totaal aantal bezoekers 12048