String vs Boerkini in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kampung Beting Lintang, Maleisië van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu String vs Boerkini in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kampung Beting Lintang, Maleisië van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu

String vs Boerkini in Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Bart en Yana

31 Juli 2016 | Maleisië, Kampung Beting Lintang

Na een vliegreis van 16,5u komen we aan in de wereldstad Kuala Lumpur. Het grote, chaotische en drukke Kuala Lumpur overweldigd ons. We slaapwandelen de eerste dag door de stad heen. We kiezen bij het locale tentje iets van de kaart. Na mijn eerste hap snapte ik waarom het Maleisisch jongetje ons twee keer vroeg of we het zeker wilde bestellen. Spicy ten top! Die avond dwalen we rond de nightmarket als twee zwetende toeristen op zoek naar water.

In deze stad vind je de meeste nationaliteiten in 1 gebied en dat is te zien. We hebben een hotel in Chinatown met draken en rode lantaarns, even later wandelen we langs Burka's en moslimmannen naar Little India en eten daar Roti tussen vrouwen in prachtige Indiase klederdracht. In het zwembad plons ik in mijn string triangel bikini naast een boerkini en de skytrain, die letterlijk boven de stad reist, neemt ons mee naar de megashopping centra waar vooral zakenlui zich bevind en ook hier weer een totaal andere cultuur heerst.

We beginnen onze dag met een workout in de hotelgym ter voorbereiding op de 450 treden omhoog naar de Batu Caves. Hele Indische families leggen deze trap af op blote voeten en dragen water naar de mysterieuze, heilige grot. De grot ademt het boeddhistische geloof en de fantasierijke stenen maken het plaatje af.

De apen die ons brutaal opwachten zorgen voor een tropisch gevoel. We proosten op deze fantastische wereldstad en pakken onze spullen weer in om de eerste binnenlandse vlucht te pakken.

• 31 Juli 2016 - 10:51

Joost:

Wat heerlijk om te lezen! Jullie vermaken je wel!

Verslag uit: Maleisië, Kampung Beting Lintang

Bart en Yana

'Een blog?' Nee joh! Kost veel te veel tijd. Maar jij vind het toch ook leuk om te lezen wat iemand op vakantie heeft gedaan? Ja, dat is ook zo. Ohja en we hebben zelf een dagboek vol herinneringen, als we later oud en dement zijn kunnen we nog teruglezen ' Hoe die tempel ook alweer heet?'.

Actief sinds 27 Okt. 2015
Totaal aantal bezoekers 12028