Het onderwater paradijs - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu Het onderwater paradijs - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu

Het onderwater paradijs

Blijf op de hoogte en volg Bart en Yana

21 November 2015 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

Koh Tao, het paradijs. Op het strand met kraakhelder water genieten we iedere avond van de zonsondergang. Het plaatje is helemaal compleet, de longtailboten, palmbomen waar we moeten oppassen dat er geen kokosnoot uit valt, het fruit wat zo zacht en zoet is dat het smelt op je tong, de cocktails aan het einde van de dag en het geluid van golven tegen de rotsen.

Het leven bovenwater is prachtig maar het leven onder water is nog mooier. Na 4 dagen ploeteren in de schoolbanken, zwembad sessies, theorie leren in het Engels (dat was toch moeilijker dan dat ik dacht) en examens maken mag ik eindelijk ergens diep op zee het water in plonsen en genieten van gekleurde vissen, riffen zo schitterend dat ik verliefd ben geworden op de onderwaterwereld. Er heerst een vredige rust als je zweeft tussen al het moois. Dansende garnalen, roggen, nemo vissen en zelfs een schildpad! we krijgen er maar geen genoeg van.

De relaxte sfeer van het duikresort is echt een cadeau voor onze vakantie. We worden meegenomen door onze divemasters om lekker Thais te eten. De vers gevangen vis bij een plaatselijk restaurant, met een glaasje witte wijn, was toch wel het culinaire hoogtepunt van de vakantie.

• 22 November 2015 - 12:14

Eduard:

Waanzinnig mooi daar onder water. Ik heb ooit een proefduik gedaan tot maar 6 meter, ik had wel het gevoel op een plaats te zijn waar ik niet hoorde... in elk geval als mens afhankelijk van alle apparatuur die je nodig hebt. Maar super gaaf is het zeker. Tot hoe diep mogen jullie nu?

x

Eduard

Bart en Yana

'Een blog?' Nee joh! Kost veel te veel tijd. Maar jij vind het toch ook leuk om te lezen wat iemand op vakantie heeft gedaan? Ja, dat is ook zo. Ohja en we hebben zelf een dagboek vol herinneringen, als we later oud en dement zijn kunnen we nog teruglezen ' Hoe die tempel ook alweer heet?'.

Actief sinds 27 Okt. 2015
Totaal aantal bezoekers 12032