Tempels en keddededeng - Reisverslag uit Ban Nong Khong, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu Tempels en keddededeng - Reisverslag uit Ban Nong Khong, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu

Tempels en keddededeng

Blijf op de hoogte en volg Bart en Yana

09 November 2015 | Thailand, Ban Nong Khong

Tempels, tempels en nog meer tempels. Op ons gehuurde fietsje, fietsen we door het tempelpark van Ayutthaya. We krijgen een fietsroute en ik blijf zoeken naar de fietspaden. Ohja TIT (this is Thailand), we fietsen op de highway de brug op en af. Wanneer er auto's langs ons heen razen kan ik alleen maar tegen Bart schreeuwen; 'dit is toch nie normaal?!' Vol adrenaline slaak ik een zucht als ik veilig van m'n fietsje afstap. Maar het was zeker de moeite waard, de tempels en de omgeving zijn prachtig.

Tjoeke tjoeke... We reizen 13 uur met de nachttrein naar Chiang Mai. Op het laatste moment toch nog ligplaatsen weten te bemachtigen. Coupé's vol met omgebouwde stoelen die als bed fungeren. Groen gordijntje ervoor en slapen maar. Makkelijker gezegd dan gedaan, de reis is vol hobbels en 'keddededeng' is er niks bij. Gebroken worden we wakker, stappen het geïmproviseerde restaurant binnen en dat maakt de hele reis weer goed. 5 Thaise medewerkers zijn aan het dansen tijdens hun werk op foute buitenlandse muziek. Alle ramen staan wagenwijd open en we zien de zon opkomen in een prachtig groene natuur.

We komen aan in Chiang Mai, de een na grootste stad van Thailand. Al voelt het niet zo. Er hangt een relaxte en ongedwongen sfeer, niet te vergelijken met Bangkok. Vele marktjes, heerlijk restaurantjes (en dan ook écht heerlijk) en in de stad vind je op iedere hoek weer een tempel. We hebben zelfs een boeddhistische 'mis' (of hoe je zoiets ook noemt) meegemaakt. De boeddhist straalt zoiets moois uit, de rust, het respect deed mij een traantje wegpinken tijdens het buigen voor Buddha.

• 09 November 2015 - 17:25

Agnes Van Eeten:

Lieve Bart en Yana,
    Geweldig zeg, jullie vakantie. Afzien en genieten. Mooi Yana, hoe je over de boedist schrijft. Je laat me mee voelen.
    Ik zie al weer uit naar jullie volgend verslag. Fijn hoor, toch het gevoel dat jullie dichtbij zijn.
    Lieve groetjes
    Mama Agnes

• 10 November 2015 - 18:02

Hester:

Ik ben weer helemaal terug in het mooie Thailand. Geweldig. In Chiang Mai zijn we naar een opvang centrum van Ran Tong Elephant Camp geweest. In 2013 is deze opgericht. Nog niet zo groot maar echt fantastisch. Samen met de olifanten een bad nemen in een jungle beek! Geniet er nog van. Doe ik van jullie verhalen.

• 10 November 2015 - 22:33

Opa:

Zo ik heb weer internet en heb net je verslag gelezen.
    Nou spannend allemaal hoor.
    xxx

Bart en Yana

'Een blog?' Nee joh! Kost veel te veel tijd. Maar jij vind het toch ook leuk om te lezen wat iemand op vakantie heeft gedaan? Ja, dat is ook zo. Ohja en we hebben zelf een dagboek vol herinneringen, als we later oud en dement zijn kunnen we nog teruglezen ' Hoe die tempel ook alweer heet?'.

Actief sinds 27 Okt. 2015
Totaal aantal bezoekers 12023