1000 vlechtjes en rondjes vliegen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu 1000 vlechtjes en rondjes vliegen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart en Yana Dokter - WaarBenJij.nu

1000 vlechtjes en rondjes vliegen

Blijf op de hoogte en volg Bart en Yana

01 November 2015 | Thailand, Bangkok

Mijn backpack gaat door de eerste weging heen en hij weegt nog geen 12 kilo (!) Ik doe snel mijn kledingkast open, gooi er nog een paar schoenen en 2 bikini's in en mijn backpack is klaar om een maand uit te leven.
Op Schiphol even moeite om door de douane heen te komen. Mijn 'healthy' havermout-kwark-eiwit-chiazaad-etc brood lijkt toch op iets verdachts i.c.m. draadjes en batterijen.
Even een swabje maken en al snel kreeg Bart medelijdende blikken toegeworpen; ' moet jij dit van het vrouwtje eten?!' daarna mochten we doorlopen.

Ik heb werkelijk nog nooit in zo'n groot vliegtuig gezeten. Jezus mina en wat een luxe! WiFi is weliswaar niet zoals op de grond, maar ach dat nemen we voor lief ;-)
Na drieduizend rondjes te hebben gevlogen net boven Dubai (geen plek om te landen) kwamen we aan op luchthaven. Ruim de tijd even lekker relaxen. Of toch niet! Boardingpas kwijt! Oke, dan moeten we toch wel snel naar de gate toe. Onderweg stop ik even om m'n warme sokken uit te doen en kijkt iedereen me vreemd aan. 'Ohja, voeten zijn onrein. Oeps.'
Bart kan weer ademhalen als we weer in het vliegtuig zitten.

Eenmaal in het bruisende Bangkok komen we aan op Koh San Road. Een heerlijk hotel waar we een plons in het zwembad nemen. Na de vele eettentjes, souvenirs stentjes langsgelopen te zijn besluit ik te gaan zitten om mijn haar te laten vlechten. 'Uurtje, dan zijn ze klaar' Na een reis van 18uur krampachtig in een vliegtuig zitten, beland ik 4 uur lang op een klein stoeltje midden op straat. Ik word gevlochten door vier Thaise mensen en ik ben een attractie voor iedereen die langs loopt.
Tijdens die slopende vier uur zien we Koh San Road veranderen, de gemoedelijke rust maakt plaats voor hectiek. De ene tent overschreeuwt de andere, zwervers bedelen, ladyboys runnen de straten en iedere Thai probeert je wat aan te smeren.

Na een goed koud biertje, een kop vol met vlechten maar kramp van het plastic stoeltje duik ik lekker m'n bed in. Bart heeft geen spierpijn meer, die Thaise massage van een uur heeft daar vast aan bijgedragen.

  • 01 November 2015 - 18:03

    Oma:

    Ben benieuwd naar een foto met je vlechtjes. xx

  • 01 November 2015 - 18:36

    Agnes Van Eeten :

    Wij zijn ook benieuwd naar je vlechtjes. Mooi verslagje Yana, fijn om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn . we kijken uit naar jullie volgend reisverslag
    Liefs Hans en agnes

  • 01 November 2015 - 22:54

    Raoul:

    Fijn dat jullie eerste dag toch nog goed verlopen is, geniet ervan, jullie verdienen het. Blij dat jullie t hotel goed vinden. :).

  • 02 November 2015 - 08:33

    Lenie:

    Wat een leuk verslag dat is fijn om te lezen en geniet lekker van al die nieuwe dingen !

  • 02 November 2015 - 13:03

    Ed:

    Stoer hoor, na zo lang in een vliegtuig zitten dan nog eens 4 uur in een ander stoeltje zitten... Maarrr fotos dus graag. Voor jou geen Thaise massage? moet super zijn. Veel plezier daar samen, ben best wel beetje jaloers, Thailand staat al zo lang in mijn wensenlijstje.

    Grtjs
    Ed

  • 02 November 2015 - 22:04

    Rita:

    Vier uur???? Wauw, dat je dat volgehouden hebt zeg, na zo'n lange vlucht. Dan had Bart het beter bekeken, met z'n massage.
    En hoe moet dat nu jet jou, zo zonder havermoutbrood ;)
    Ben blij dat je straks in ieder geval 1 reden hebt om weer terug naar huis te komen....

    Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Yana

'Een blog?' Nee joh! Kost veel te veel tijd. Maar jij vind het toch ook leuk om te lezen wat iemand op vakantie heeft gedaan? Ja, dat is ook zo. Ohja en we hebben zelf een dagboek vol herinneringen, als we later oud en dement zijn kunnen we nog teruglezen ' Hoe die tempel ook alweer heet?'.

Actief sinds 27 Okt. 2015
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 12038

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 21 Augustus 2017

Indonesie Java Bali Lombok

18 Augustus 2016 - 26 Juli 2016

Backpacken Maleisië

27 Oktober 2015 - 31 December 2015

Backpacken Thailand

Landen bezocht: